تاثیر آموزش معکوس بر پیامد مصرف گرایی دانش آموزان متوسطه
کد مقاله : 1010-5THBIOEC
نویسندگان
نجمه قانع عزآبادی *1، فائزه فاضلی2
11دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم محیط زیست، دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران،
2دانشیار رشته علوم زیستی دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران،
چکیده مقاله
هدف کلی این پژوهش، تاثیر آموزش معکوس بر پیامد مصرف گرایی دانش آموزان پایه یازدهم دبیرستان دخترانه فلاح ناحیه یک آموزش و پرورش استان یزد بود. این پژوهش بر اساس اهداف از نوع تحقیقات کاربردی هست. هم‌چنین پژوهش حاضر در قلمرو پژوهش‌های تجربی (شبه آزمایشی) در نظر گرفته شده است و جامعه مورد مطالعه دانش آموزان دختر پایه یازدهم دبیرستان دخترانه فلاح ناحیه یک آموزش و پرورش استان یزد بودند. به منظور انجام پژوهش حاضر از این جامعه، 100 نفر از دانش آموزان به روش‌های نمونه‌گیری طبقه‌ای و تصادفی انتخاب شده و به دو گروه معادل 50 نفره تقسیم شده وبا گزینش تصادفی گروه‌های آزمایش و کنترل تعیین گردیدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته با طیف لیکرت بود.. پایایی آن به روش آلفای کرانباخ 78/0 و روایی آن توسط سه نفر از متخصصان تأیید شد. نتایج حاصل ازتحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش معکوس بر پیامد مصرف گرایی تاثیر دارد...
کلیدواژه ها
آموزش معکوس، پیامد مصرف گرایی، تولید زباله، دانش آموزان
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر